Mějte dokonalý přehled o zákaznících, a díky tomu si z nich udělejte spokojené klienty. Když máte klientů pár, udržíte o nich každý detail v hlavě. Ale při větším množství už potřebujete databázi. Nejlepším řešením ověřeným obchodníky po celém světě je CRM – systém, ve kterém máte všechny informace přehledně na jednom místě a neustále po ruce.
Zaznamenávejte si potřebné informace
CRM si představte jako adresář kontaktů a databázi všech údajů o klientech. V systému si přehledně uložíte například:
● základní údaje o klientech z obchodního rejstříku,
● kontakty na důležité lidi ve firmách, se kterými komunikujete,
● podrobnosti, které se vám hodí při obchodování, třeba které produkty klient běžně odebírá nebo jak často,
● ale také osobní informace, které vám pomohou budovat osobnější vztah – třeba jakécmá klient zájmy nebo jestli pije radši kávu, nebo čaj.
Systém si snadno přizpůsobíte tak, abyste do něj vyplňovali to, co potřebujete. Přesně takto funguje například RAYNET CRM.
Mějte přehled a data stále po ruce
V CRM vás nečeká proklikávání nepřehlednými tabulkami. Všechny údaje máte na jednom místě a snadno se v nich vyznáte. Rychle se dostanete k celé historii klienta. A navíc odkudkoliv – CRM systémy totiž mají i své mobilní aplikace.
Stačí se přihlásit a můžete hned na schůzce z telefonu vložit poznámky nebo si cestou na meeting ověřit informace o klientovi.
Nikdy na nic důležitého nezapomenete
Jen adresářem to nekončí. CRM slouží zároveň jako obchodní kalendář a místo, kam si můžete ukládat veškeré podklady i poznámky z jednání.
Schůzky nebo telefonáty, které si v kalendáři naplánujete, se propojí s daným klientem. Hned tak vidíte, se kterým zákazníkem máte co naplánované, co jste s ním už probrali a jak to dopadlo.
Díky upomínkám se nemusíte bát, že by vám termín vypadl z hlavy. Ať už jde o schůzku – nebo třeba o narozeniny či výročí klienta.
Nabízejte klientům jen to, co je zajímá
Pokud si budete vše pečlivě zaznamenávat, snadněji pak vyhodnotíte, co který klient potřebuje a co si přeje. Snadněji jim připravíte vyladěnou nabídku na míru.
CRM vám usnadní i spoustu rutinních úkolů, kterými byste jinak trávili spoustu času – třeba rozesílání hromadných e-mailů. V CRM si snadno připravíte databázi, která se automaticky promítne do nástroje pro rozesílku (díky vzájemnému propojení). Jednoduše tak pošlete zprávu jen těm klientům, kterým by se mohla hodit.
Budujte důvěru svých klientů
Brzy uvidíte, že se vám podrobná evidence zákazníků vrací ve spokojenosti klientů. Budou mít pocit, že je dobře znáte a poskytujete jim skvělý servis. Jen co vám zavolají, tak hned víte, kdo je na druhé straně, co právě řeší a co jim můžete nabídnout.
A víte to nejen vy, ale i vaši kolegové – třeba ze zákaznické podpory. Komunikace je pro vás i pro klienta příjemnější, nemusíte nic dlouho dohledávat, vyptávat se a vždy chápete, co zrovna potřebuje.
Opečovávaný klient je spokojený klient. Nakoupí u vás opakovaně a doporučí vás dál. Vyzkoušejte si CRM systém zdarma a uvidíte, že to tak skutečně je.